"Az embernek veleszületett joga a fizikai tökéletesség." (Joseph Pilates). NEKED IS! Mit tégy érte? Olvass tovább!
   
 

Az edző válaszol

 

Pilates - az ideális mozgásforma hátfájással küszködőknek és az ugri-bugri tornát nem kedvelő fogynivágyóknak

 


torna 1

 

 

torna 2

 

 

torna 3

 

 

Ezen az oldalon csupa-csupa olyan kérdést tárgyalunk, amelyek a nők 99.9%-át érintik és érdeklik (gyakran a fiúkat is, csak ők nem vallják be :-))!

Ha Neked is van ilyen kérdésed és ezt, illetve a választ szívesen megosztanád a "sorstársakkal", írj az agi(kukac)agipilates.hu e-mail címre!

Ropogás, kattogás.

Kedves Ági!

Nagyon tetszik a honlapod, én is kedvet kaptam a pilateshez!
Azonban elég sokat fáj a derekam, egyrészt mert van némi súlyfeleslegem, másrészt mert mostanában nagyon keveset mozogtam a sok tanulás miatt (most fogok diplomázni). Már bejelentkeztem ortopédiára, de az a gyanúm, hogy kicsit komoly a baj, mert úgy érzem, mintha "csúszkálnának" a csigolyáim. Egy hosszabb ülés után például vissza kell roppantanom a derekamat a helyére. Szóval az lenne a kérdésem, hogy ezek mellett a tünetek mellett is hozzá lehet-e kezdeni a pilateshez? Segítene rajtam ez a fajta mozgás?
Előre is köszönöm a válaszod!

Üdvözlettel:
Szabó Ágnes

Kedves Ági!

Ha semmilyen komoly elváltozást nem tapasztaltak a gerinceden, én mindenképp bátorítanálak a Pilates módszerrel való megismerkedésre!

A sok ülés hatására az ember izomzata "elsatnyul" és azok a tartóizmok, amelyek a gerincoszlop mentén helyezkednek el és igen fontos feladatuk lenne a törzs egyenesen tartása a gravitációval szemben, nem képesek ellátni funkciójukat. Így a terhelés a csigolyákra, porckorongokra és az izületekre terhelődik (hisz az izom, amelynek feladata a gerinc "tehermentesítése" lenne - gyenge.)! A Pilates a gerinced "fiatalon" tartása mellett segít a kiegyensúlyozott, szimmetrikus izomzat megőrzésében / visszaszerzésében, és a szép, ruganyos, funkciójukat maradéktalanul ellátni képes izmok kifejlesztésében!

A derekad "visszaroppantása" határozottan azt jelzi, hogy a csontok túl vannak terhelve - kell köréjük az erős, de hajlékony izom!

Igen, a Pilates nagyon sokat segítene Rajtad (ezt sokéves oktatói tapasztalatom és az én "rokkant" derekam javulásának ismeretében bátran állíthatom :-))!

Úgyhogy, Pilates-re fel!

Ui: Sikeres diplomázást Neked!

Üdv.: Ági

 

Kedves Ági!

Én egy ülőmunkát végző anyuka vagyok (kislányom most lesz egy éves). Az iskolai tornaórán kívül nem sportoltam (ha azt sportnak lehet nevezni) soha semmit.

Dvd-et már rég megkaptam, de csak a napokban sikerült végre rászánnom magam a tornára....
Torna közben viszont ropognak a csontjaim, sőt lábemelés-lendítésnél még mintha kattogna is.
Kérdésem ez a ropogás, kattogás a  testmozgás hiánya miatt van? Ezen a rendszeres torna segíteni fog?

Válaszod előre is köszönöm!

Szilvi 

Szia Szilvi!

A ropogás-kattogás -amely főként a csípőizületre jellemző- 2 dolgot jelez: egyrészt lehet, hogy nem "jól" mozog a combcsont feje az izületi vápában (nőknél elég gyakori a laza csípőizület, főleg szülés után, ami a medence számára elég nagy megpróbáltatás.) Másrészt: nincs meg eléggé az Erőközpontod!

Nagyon koncentrálj arra, hogy az Erőközpontnál ne csak a hassal dolgozz, hanem a farizmokat is meg kell feszítened úgy, hogy az ülőcsontok a test középvonala felé mozduljanak be! Ezenkívül ügyelj arra, hogy a lendítés, pl. az 1 láb körzésnél végig kontroll alatt végzett mozdulat legyen (ne "lengetés") és vegyél vissza a mozgásterjedelemből: vagyis egyszerűen kisebb köröket írj úgy, hogy ne halld a kattogást!

Az izületeket körülvevő-megtámasztó izmok meg kell, hogy erősödjenek és ez idő!

További kitartó gyakorlást!

Üdv.: Ági

 

 

 

 

 

 
Főoldal --- PILATES DVD-k