Kiemelt ajánlat
Kiemelt infó

Neked is összementek a nadrágjaid tavasz óta? Akkor próbáld ki ezeket a 15 napos edzésterveket, amelyek segítségével formálhatod a hasad és a popsid! Így nyugodtabb szívvel nézhetsz a Karácsony elébe is ;) ...

1lab_nyujtas_600

 

Érdekel az edzésterv »

Az edző válaszol

Írj nekem bátran, ha bármi kérdésed van, a válasz hamarosan ott landol a levelesládádban! A leveled – és az én válaszom – NEM kerül fel automatikusan a rovatba, csakis akkor, ha hozzájárulsz!

"Elméleti síkon minden a lelkesedésen múlik. A valóság síkján pedig minden a kitartáson."

Johann Wolfgang von Goethe

Készülj Pilatesszel a síelésre!



Nem vagyok egy nagy síbajnok – ez tény. Már felnőtt fejjel fedeztem fel magamnak a síelés örömét, előtte sokáig csak távolról csodáltam a lejtő “ördögeit”. Viszont amióta rákaptam az ízére, szívesen kísérem el a Nagylányomat a domboldalba. Végül is, Visegrádhoz közel lakunk, ott meg csak ott van a Nagyvillám 🙂 … Szégyen lenne nem élni vele! Idén múlt vasárnap jártunk ott először. Ha hozzám hasonlóan Te is az a síelő vagy, akit általában visznek, ez a cikk arra ad majd tippeket, hogyan élvezd a síelést akkor is, ha nem vagy az a nagy “sport fenomén” 😉 …  

Ha év közben nem arról vagy híres, hogy rendszeresen jársz edzőterembe, vagy fitnesz órákra, jobb, ha nem “in medias res” vágsz bele a téli sportokba! Hisz érzed is néha, hogy bizony szükséged lenne a rendszeresebb mozgásra: ilyenkor “kampány-jelleggel”, fel-fellángolva ráveszed Magad, hogy lemerészkedj tornázni, de aztán jön egy “húzósabb” időszak az életedben, amikor – hogy, hogy nem – bizony pont a sport az első, ami kihullik a rostán! Aztán már hipp-hopp, itt is a tél, amikor a barátokkal/családdal irány a sípálya! Te persze szívesen passzolnád, de hát nem lehet, meg különben is, ha már annyian szeretik, lehet, hogy tényleg van valami jó benne :)??? Vajon mit tehetnél, hogy ebből a szituációból kihozhasd a legjobbat és még – ad absurdum – élvezd is a síelősdit? (Sőt, hogy jövőre Te piszkáld a többieket, mikor mentek már :)?)

 

sieles_1

 

OK, lássuk! 3 tipp, hogyan növelheted magabiztosságod a lejtőn:

Vajon tisztában vagy vele, melyek tested erősségei és “korlátai”? Tudod-e, milyen ruganyosak az izmaid? És azt, hogy mit bírnak az ízületeid? Hogy állsz az erővel (csakúgy, mint minden sport esetén – talán a sakkot kivéve – egy bizonyos szintű izomerő elengedhetetlen a síeléshez is )? Mennyit bírsz szusszal – vagyis milyen az állóképességed? Vajon mi történik, ha elesel? Fel is fogsz tudni állni? Tudsz biztonságosan esni?

Az ember másképp mozog, másképp esik-kel, ha izmai erősek és ruganyosak, ízületei- és gerincoszlopa “fiatal”, hajlékony. Jó, de akkor mit csinálj? Mibe kezdj? Az aerobic és a különböző – ízületnyíró – ugri-bugri tornák nem a Te világod, hogy a gépes edzőteremről már ne is beszéljünk! Persze, a fitnesz termekben szezonális jelleggel található sígimnasztika is, de az egész éves “karbantartás” azért mégis csak jobb! Na de hogyan, mivel?

Hát persze, hogy a Pilatesszel! A Módszer, amelyet már a komoly sportolók – profi és amatőr szinten egyaránt – integráltak edzésprogramjukba és csak szuperlatívuszokban tudnak róla beszélni! Ezzel tartják karban testüket – persze, a “normál” edzésprogramjuk kiegészítéseképp – a balettosok, a kosarasok, az NHL profi jégkorongozói, sőt, a boxolók és a brazil jiu-jitsusok is. Talán megér Neked is egy próbát :)! Rendszeres Pilatesszel biztos lehetsz benne, hogy Te minden Tőled telhetőt megtettél előkészület gyanánt és hogy mindenkit elkápráztat majd látványos és “hirtelen” fejlődésed, az tuti :)!

S most már csak egyetlen kifogás maradhat: ez pedig a “de nekem nincs időm lejárni Pilates órákat venni”! A jó hír, hogy nem is kell!!! A gyakorlatokat DVD-ről is megtanulhatod és kényelmesen beillesztheted mindennapjaidba. Akkor hajrá, Pilatesre fel :)!

Ui.: Amúgy tudtad, hogy Joseph Pilates egyik kedvenc sportja épp a síelés volt ;)?    
          Joe_with_ski



Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

CAPTCHA Kép
*

0 db hozzászólás