Kiemelt ajánlat
Kiemelt infó

Neked is összementek a nadrágjaid tavasz óta? Akkor próbáld ki ezeket a 15 napos edzésterveket, amelyek segítségével formálhatod a hasad és a popsid! Így nyugodtabb szívvel nézhetsz a Karácsony elébe is ;) ...

1lab_nyujtas_600

 

Érdekel az edzésterv »

Az edző válaszol

Írj nekem bátran, ha bármi kérdésed van, a válasz hamarosan ott landol a levelesládádban! A leveled – és az én válaszom – NEM kerül fel automatikusan a rovatba, csakis akkor, ha hozzájárulsz!

"Előbb-utóbb mindenkivel minden megtörténik - ha van rá elég idő."

G. B. Shaw

Ági Kismama Naplója 7.: Mennyit hízhat egy kismama?



Nem állt szándékomban külön foglalkozni ezzel a témával, néha az az érzésem, hogy még a csapból is ez folyik, ám történt valami, ami mégis arra késztet, hogy “elővegyem” a súlygyarapodás témakörét! Épp a fodrászomnál ültem és az aktuális bulvár sajtót böngésztem – ezt általában erre az időpontra tartogatom és elég hamar végzek is vele 🙂 – amikor is megakadt a szemem azon a cikken, amelyben fitnesz gurunk fitnesz lady felesége épp büszkén újságolta, hogy a 8. hónap végéig csak 4 kilót “hízott” … Ember, de hát az FOGYÁS!!! És az, aki ezt még le is írja, nem néz utána a dolgoknak? És egyáltalán! Nem szégyelli magát, hogy ilyenekkel sokkolja a kismamákat??! Akkor én most ezennel kikérem magamnak a 4 kg “hízást” minden “normál, átlagos” kismama nevében! El ne hidd már, hogy ez így egészséges!!! Akkor most nézzük, hogy mennyi az az élettani minimum, amit egyszerűen MUSZÁJ HÍZNOD, különben a babád nem fog tudni normálisan fejlődni …

Persze, kicsit sem akarom azt mondani, hogyha az ember kismama, akkor felmentést adhat magának és elkezdhet kettő helyett enni! Viszont enni – és a józan ész határain belül – hízni kell!

Ha még egy deka felesleges zsír sem rakódott le Rád, a 9. hónap végére akkor is ez a plusz súly Rajtad lesz (kivéve, ha fogysz, ugye, ami a későbbi szoptatás miatt nem igazán üdvös):

Innen már “csak” szimpla matek az egész! Ha mindezt összeadod, a többlet súly 9-9,5 kg!!! És ne feledd, akkor nullát híztál! (egyébként is, a Férjem szerint egy kismama nem hízik, hanem gyarapszik :))

Azóta fent nevezett hölgynek megszületett a kisbabája – viszonylag kis súllyal. Ezen nincs is nagyon mit csodálkozni, hisz  a növény sem tud nőni, ha nem kap elegendő tápanyagot, vizet és napfényt a talaj, amelybe ültettük …

Az ilyen és ehhez hasonló újságcikkek, és TV műsorok – ahol a mindennapos kismama szülés előtt 1 nappal még végigugrálja a nem-tudom-én-milyen óráját – hamis képet közvetítenek a kismamák felé és véleményem szerint károsak!!! Az ember lánya tudat alatt – az agya hiába tudja, hogy ez esetleg nem jó – meg szeretne felelni a média és a “médiasztárok” által sugallt képnek …

Ne tedd! Étkezz rendszeresen, kiegyensúlyozottan. Egyetlen dolgot kerülj: a nassolást és a hamar felszívódó cukorkalóriákat! Egyébként ha vékonyabb vagy és alacsonyabb súlyról indulsz, egy kicsit több hízás is megengedett. Én jelen pillanatban a 30. héten járok és 11 kg-nál tartok – és ezt büszkén vállalom! Megint nagy babánk lesz (az előző kettő 3,60-nal és 3,50-nel született, ami az én 160 cm-es magasságomhoz viszonyítva nem kicsi) de ez így van jól! Rajtam ne múljon – hadd nőjjön :)! Így nézünk ki most (illetve ez 2 hete volt, azóta nőttünk :)):

 

Tudom, mit kell tennem szülés után, hogy újból formába lendüljek – hisz 2x megtettem már! Bízom magamban és a testemben is! Tégy Te is így, ne a bulvárcikkre hallgass, hanem saját benső hangodra – az biztosan nem csap be …

Egyetértesz? Tiltakozol? Oszd meg velünk tapasztalataidat :)!



Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

CAPTCHA Kép
*

39 db hozzászólás

  • Szilvi

    2014-03-10 20:24:11

    Szia Lívia! Ne haragudj, h ideírok neked, de csak itt találtam rád.
    20 éves érettségi találkozónk lesz!!! Kérlek keress meg: lakatos.szilvia@pharm.unideb.hu
    Puszi: Szilvi

    dr.Kazsimérszki Lívia,

  • Ági

    2012-02-28 09:51:31

    Szabóné Ági,

    Kedves Ági,

    Igen, megértem az érzelmeidet. Szerintem Kata a bejegyzésében azokra céloz, akik tudatosan, ámde ok nélkül készülnek császármetszéses szülésre …

    Ha valaki orvosilag “indokolhatóan”, vagy menet – értsd szülés – közben kénytelen császárral szülni, az egy teljesen más kategória fizikailag és emberileg is!

    Teljesen megértelek, mert a 3. baba nálam is “majdnem császár” lett – és az isteni sugallatra kért epidurális érzéstelenítés (amivel egyébként sosem éltem előtte) “mentett meg” azzal a “mellékhatásával”, hogy kinyitotta a méhszájat … de hogy közben mit éltem át, az egy más kérdés …

    Szóval, kívánok Neked minden jót :)!

    Ági

  • Szabóné Ági

    2012-02-25 12:38:27

    Kedves Ági, kedves Kata!

    Mindenek előtt azt szeretném elmondani, mennyire egyetértek a bejegyzés minden egyes szavával, ami az egészséges hízást-kismamaságot, ill. helyes kismama-énképet jelenti. Egy dolog azonban kissé fájdalmasan érintett, bár Kata biztosan nem annak szánta: a császármetszés idézőjeles szülésnek titulálása. Persze, manapság sokan divatból, önzésből, a nehézségek előli meghátrálás miatt kérik a műtétet akkor is, amikor az nem lenne szükséges, de mégis, az ilyen degradáló megjegyzések mélyen érinthetik azokat, akiknek minden vágyuk lett volna természetes úton, “szépen” szülni, azonban a sors másképp akarta, és császármetszéssel hozták világra a babájukat. Én például a gerincsérvem miatt előreláthatólag csak így szülhetek majd, amit nagyon nehéz volt elfogadnom, és nagyon sokat kellett olvasnom róla hhoz, hogy megtaláljam benne a jót (is, ne csak a rosszat, álmaim szertefoszló képét). Amikor azonban olyan véleménnyel találkozom, ami szerint a császármetszés nem igazi szülés, akkor nagyon elkenődöm, úgy érzem, a sors megfost attól, hogy én is átéljem azt, ami minden nőnek életfeladata lenne. Lehet így gondolni, de legyünk tekintettel egymás érzéseire, ha lehet:)

  • Versits Kata

    2011-06-01 12:03:17

    Megdöbbentő élményem volt!

    Az említett hölgyet tegnap láttam élőben az egyik óráján, én is csináltam velük, bár alig bírtam (33 éves vagyok) :).
    Olyan szinten nem volt rajta se zsír se hús, mint aki hosszú hónapok óta nagyon komolyan éhezik, ne felejtsük el, hogy 10 héttel a “szülése” (császármetszése) után van és elvileg szoptat.
    Nagyon sajnáltam szegényt! A vádlija olyan, mint az öcsém alkarja.
    Szerintem a kényszeresség határát súrolja amennyit edz, szomorú hogy nincs egy orvos aki meg merné neki mondani, hogy ne csinálja ezt magával, mert tönkre megy és egy komolyabb betegség elviszi.
    Amúgy nagyon kedves volt és tényleg borzasztó kitartó, csak kérdés, hogy van-e értelme ennek így…

    Üdv Kata

  • Simonfi Ági

    2011-04-08 12:07:58

    Azt gondolom, hogy attól, hogy valaki önmagára nézve nem tartja érvényesnek a természet törvényeit, azok még igenis működnek.
    Semmiképp nem javaslom egyetlen kismamának sem, hogy szülés után 2-3 héttel elkezdje az ugra-bugrát. A 6 hét nem véletlenül 6 hét! Amit persze nyugodtan lehet figyelmen kívül hagyni, de a hosszútávú következményekkel mindenkinek magának kell számolnia.

    Különösen, ha valaki császárral szül – ami egy nagy hasi műtét!

    Nem azt mondom, hogy ne csinálj semmit 6 hétig – a Kismama-Kalauzban szépen leírtam egy jól felépített, nagyon átgondolt mozgássort, amely egyre több izmot von be, ahogy halad előre a kismama regenerálódása. De itt semmiképp ne kemény és legfőképp ne 90 perces gyakorlatsorokra gondolj!

    Ja, még egy. A JELENSÉG neve, amit nagyon ellenzek és amiről ez az egész bejegyzésem szólt, PREGOREXIA.
    A szó – még nem orvosi szakkifejezés, de lehet, hogy nemsokára az lesz – az anorexiára “hajaz”; jelentése: kettő helyett éhezni.

    Csúcs-fitt, címlap kismamák jellemzője, akik alig híznak a várandósságuk alatt, mert mániákusan ügyelnek, nehogy ez megtörténjen … Másik jellemzőjük, hogy -jóformán – az edzőteremből mennek szülni. Ez roppant veszélyes – az anyára és a magzatra nézve is.

    TE NE LÉGY ILYEN! Inkább hízz, amennyit hízol, aztán összekapod Magad! Mindenképp adj magadnak 9 hónapot – ami 9 hónap alatt jött fel, annyi idő alatt is megy le :)!

  • Judit

    2011-04-07 12:17:20

    Mindehhez egy kis további adalék,szülés utánra. Nekem 2 gyermekem van, mindig azt mondta az orvosom (és ezt olvasom mindenhol, ezt is tanuktam, hogy ha minden rendben van a szülés után, akkor 6 hét regenerálódás után lehet újra tornázni. Na most jön az ellen példa,vagy már mást mond az orvostudomány, szülés után 3 héttel is lehet heti 2x 90 percet igen keményen végig tornázni, lásd a fent is említett fitness edző hölgyet, aki maga tartja már az óráit.

  • Réka

    2011-04-05 15:34:27

    Leírom a saját történetemet bátorításul. Első gyermekemmel 8 kg-ot híztam (a babavárás elején 3 kg-ot leadtam ez visszajött + a 8), második babámmal 10 kg-ot híztam. Majdnem 3 kg-os súllyal születtek egészségesen, 1 ill. 2 héttel korábban. Sajnos nem tudtam szoptatni, pedig MINDENT megtettem érte. Féltem, hogy rajtam marad a felesleg, és bizony 9 hónapig bármit is csinálhattam volna, meg se moccant, de utána szinte “magától” leolvadtak a kilóim, és még egy kicsit több is. A hasam feszesebb lett, mint volt. Jó, a bőröm kicsit lógós maradt, de ez egy anyához hozzá tartozik. Most a 30. héten kb. 8 kiló plussznál tartok, de már nem izgulok. 😉
    Azt hiszem, azért nagyon szerencsés típusba tartozok…

  • Bognár Ottilia

    2011-03-24 13:09:22

    Kedves Ági!
    Már régen csaptam le a billentyűkre, de itt valóban darázsfészekbe nyúltál.
    Nagyon szépek vagytok így ketten, irigyellek, még a gyarapodásodat is irigylem.
    Nem taglalom mennyit súlyfölösleggel hoztam világra első,majd második gyermekem. Életem legszebb időszaka volt, felejthetetlen. Minden nap egy újabb csoda volt és a végén a katarzis, amikor a pihe-puha csöppség ott van a kezedben és át tudnád ölelni az egész világot, olyan boldog vagy.Ennél az érzésnél a kilók semmit sem számítanak. Az ANYASÁG az élet legszebb ajándéka, amit a Nők kaptak, hogy ez esetleg egy kis gyarapodással jár, kit érdekel? Miden rajtad múlik utána.
    Ajánlom MINDEN NŐNEK, hogy olvassa el Eve Ensler, Tökéletes testek-A női alak dicsérete című könyvét. Remek! Ebben a könyvben aztán elolvashatja mindenki mennyire megvezetnek bennünket és iparágakat építenek ki “a tökéletes test” elérése érdekében.
    Szeressük a testünket és Ő is szeretni fog minket.
    Pilates és Pilates. Mindenen segít, ha rendszeresen csinálod.Olvasd el Ági cikkeit, sokat segítenek, minden szempontból.
    Ági, jó egészséget, csók a Pocaklakónak!

  • Biro-Nink Beata

    2011-03-24 12:46:53

    Király Andrea,

    Kedves Andrea,

    az nagyon jó, ha Te képes vagy magad is eldönteni, hogy követed-e a Réka által mutatott kismama-életmódot. Csak tudod, az a baj, hogy sokan erre nem képesek, mert befolyásolhatóak és nem rendelkeznek megfelelő háttértudással. Ők azt hiszik, hogy amit a média vezérkosa mond, az úgy jó. Az a jó dezodor, amit reklámoznak, az a jó mosópor, ami minden este visszanéz rá a tv-ből, úgy kell kinézni, ahogy kedvenc sorozatszínésze, és úgy kell kismamaként élni, ahogy Réka teszi, mert hiszen ők a “menők”, és ha ő is menő akar lenni, akkor (külsőségekre adva) így fog tudni ebbe a táborba tartozni.
    Tehát Rékából nem azt vonja le, hogy ne szégyelld a pocakod, étkezz okosan és mozogj örömmel, amíg/ahogy az orvos és az állapotod engedi, hanem hogy n+1 kg-t hízni jó és szabad, de n+2-t hízni már bűn.

    A média, ahogy a reklámok is, tudat alatt hat. Tehát hiába mondod magadnak, hogy jól érzem magam a bőrömben 80C mellbőséggel és 65 kg-val is, ha a tévéből, újságokból folyamatosan a cérnavékony lánykák kandikálnak ki. Mert hát az ember tudat alatt elkezd egy kicsit restellkedni, és igenis valahol szeretne olyan lenni, mint ők. Ez alól senki sem kivétel, még az sem, aki azt mondja, hogy márpedig őt ez nem érdekli. Ez pszichológia.

    Tehát az, hogy Réka mit mond és mit tesz, szerintem is szíve joga. Azt azonban mérlegelnie kellene, hogy mennyire állítja be a saját (amúgy lássuk be, nagyon is sarkított) életmódját egyedül üdvözítőnek és példaértékűnek kismamák számára, avagy mennyire teszi úgy, ahogy pl. Ági, hogy tényekkel és saját tapasztalatokkal megfűszerezve TANÍT, szélesíti a látásmódot, és nem kirekesztően, hanem tájékoztatóan mesél dolgokról.
    Mindannyian, aki a Réka-ügyben szót emeltünk, szerintem ezt próbáltuk hangsúlyozni. Tehát jó, hogy mozgásra és egészséges táplálkozásra próbálnak nevelni, de amit Réka kismama-életmódként példaként beállít, az hamis, nem kivitelezhető, szerintem sokakra káros, és konkrétan butaság, hiszen minden ember más és más, mindenkin mást jelent 1 kg plusz vagy mínusz, mindenki más alaphelyzetből áll neki a terhességének.
    Még egyszer: örülök, ha Te is azon józan döntésű emberek közé tartozol, akik tudnak disztingválni. De sajnos nagyon sokan nem tudnak, és mennek a média sugallta vezérkosok, pl. Schoberték után. Ezért Réka mint médiaszemélyiség igenis nagyon komoly felelősséggel tartozik másokért, hiszen példaképnek tekintik. De úgy tűnik, hogy legalábbis kismama-fronton ezt nem fogta még fel. Reméljük, hogy nem vezetett félre túl sok kismamát vagy befolyásolható fiatal lányt a grammra “megszabott” terhességi normáival.
    Minden jót Neked,
    Bea

  • Király Andrea

    2011-03-24 08:33:26

    Kedves Fatyancuk!

    Azt gondolom, a döntés, hogy milyen életmódot választok a terhességem idejére, rajtam múlik. Elolvasom a Rékáról szóló cikket, de nem kötelező követnem. S ha épp többet hízom 8 hónap alatt, mint 4 kg…hát akkor többet híztam. Ez nekem egyáltalán nem jelent problémát. Ugyanúgy az sem, ha épp nem tornázom oly intenzíven, mint ő.
    Az, hogy mit sugall, mit „szeretne etalonnak”, nem igazán érdekel.
    A felelősség az enyém, mind a gyermekem, mind a magam irányában.
    Réka egy életmódot mutat, amiről Én eldöntöm, hogy követni szeretném-e vagy sem.
    …ha pedig nem teszem azt, amit sugall, nem érzem feljogosítva magam arra, hogy leszóljam.
    …mert azért azt valljuk be: mind a cikkben, mind pedig a hozzászólásokban elég rendesen „letették” őt, a családját, de még a kisbabát is.

    Én emiatt “ragadtam klaviaturát”.

    …de most már megígérem :-)- utoljára.

    További kellemes napot kívánok Mindenkinek!

  • szollosy judit

    2011-03-23 21:58:02

    Kedves Ági!
    Mint védőnő nagyon köszönöm ezt a leveledet.
    4 lányom van és volt, hogy 8 kg-ot, de volt, hogy 12kg-ot híztam.
    Így viszont egészséges súlyú babáink lettek. Sajnálom az említett hölgyet, mert nem igazán mondható egészségesnek a babája paraméterei.Éppen súrolja a még elfogadhatót.

  • czinki zoltanne

    2011-03-23 19:03:22

    Kedves Ági!

    Először is gratulálok neked a születendő babához!
    én is babát várok ,igaz én az elsöt, de örömmel olvasom hogy bármit is sugall a média, azért több a józanul gondolkodó kismama. én 57kg lettem terhes,és bevallom a17. hétre 65kg vagyok!Pedig nem eszem ész nélkül, próbálok odafigyelni minőségre és a mennyiségre is.Böngésztem kismamatornás dvd között,de nem igazán nyerte el a tetszésemet egyik sem. Esetleg Neked nincs ilyen lemezed? Jó egészséget kívánok! Üdvözlettel: Márti

  • s.b.krisztina

    2011-03-23 18:46:16

    Kedves Mindenki,

    Olyan jó olvasni, hogy többetek csak 10 kg körül növekedett a terhesség alatt! Nálam ez a szám a 25 kg-ot is túllépte! Emiatt nem éltem meg ezt az időszakot életem legboldogabb idejének, kényszert éreztem egész végig az evésre, mivel folyton hányingerem volt. Ami viszont jó hír, hogy még innen is vissza lehet jönni! 🙂 Fél év alatt gyakorlatilag minden terhesség alatt felszedett kiló eltűnt, pedig nem koplaltam, csak visszaállt minden a régi kerékvágásba. Nem követendő a példám, de van visszaút, és -férjem szerint- sokkal jobban nézek ki,mint amikor 10 évvel ezelőtt hozzámentem…:-) Nyílt titok, eme gyönyörű dicséret nem kaptam volna(kapnám) , ha nem látnánk a Pilatesezés jótékony hatásait! :-))

  • Fatyancuk

    2011-03-23 16:55:58

    Király Andrea,
    Kedves Andrea!
    Akkor ezzel többen vagyunk. Ugyanis a fitnesz lady képvisel valamit, amihez a nevét adja. Az általa kimondott vagy végzett dolgok más fajsúlyúak, sokkal jobban odafigyelnek a terebélyesedő – és az ezért lehet, hogy restelkedő – kismamák arra amit mond vagy csinál. Amikor a szülés napján még végigtornázik egy egy órás edzést, akkor a vizesedő lábú, nehezen mozgó, magát soha utol nem érő kismama bizony bármennyire is élvezi a terhességgel járó életet, keserűen gondol arra, hogy vajon neki ez miért nem megy, miért nem hajlandó tenni magáért ebben a minőségben. Ezt hívják a média felelősségének. Nem az a baj, hogy így él, hiszen ez szíve joga, hanem az, hogy ezt szeretné etalonnak. Ez pedig nagyon nem helyes……

  • Nagy Jánosné

    2011-03-23 15:50:52

    Kedves Ági!

    Részint egyetértek a felvetéseddel, a kismamák hízásával kapcsolatban, részint viszont saját esetem alapján cáfolom.

    Egyetértek,hogy a vékony testalkatú nők esetében,akiknek semmi súlyfeleslegük sincs alapból, azoknak elkerülhetetlen a “hízás” (gyarapodás) egy egészséges baba kihordásához.

    Cáfolom, mert jómagam pl. a második gyerkőcömmel mikor várandós lettem, kb. 13 kg súlyfelesleg volt rajtam, amit első gyermekem születése óta nem tudtam leadni (2,5 év van a két gyerkőc között), így fordult elő az az eset, amit én is megrökönyödve, de örömmel tapasztaltam, mely szerint a kezdő súlyomhoz képest csak 1 kg-ot híztam a terhességem alatt. Vagyis, ahogy Te írtad, mire megszületett a 3kg-os babócánk tulajdonképpen 6 kg-ot fogytam 😀

    Szerintem a 3kg-os baba teljesen normális, sőt, szerintem aranyosabbak a kisebb babák, mint a mai vitaminok által felturbózott bálnabébik. A lényeg nem a baba súlyán, hanem egyéb fejlettségén van, és az a mi esetünkben teljesen rendben volt, van. Persze jómagam sem vagyok valami nagytermet a magam 150 centijével 🙂

    Most 3. babánkat várom és a 2. várandósságom alatti elvet követem, hogy ne szedjek fel felesleges, le nem, vagy alig adható súlyfelesleget, vagyis:
    – ha megkívánok valamit, igyekszem megszerezni és eszem is belőle, de ha ez pl. gumicukor, akkor ügyelek a mennyiségre (hiszek abban, hogy amit megkívánunk, arra a szervezetünknek szüksége van, persze módjával),
    – igyekszem sokat mozogni, amihez nagy segítség a meglévő 2 gyerkőc, akiket igyekszem naponta legalább egyszer, de inkább kétszer kivinni sétálni 1-1,5 órára. (És ha sikerül, beiktatok egy kis pilatest is.)
    – este 6 körül vacsizunk, utána igyekszem csak gyümölcsöt enni, ha mégis megéheznék,
    – megnövekedett folyadékigényemet levessel és vízzel elégítem ki, nem cukros létyókkal,
    – és meggyőződésem, hogy a probiotikum rendszeres szedése is a várandósságom alatt, hozzájárult ahhoz, hogy ne hízzak el.

    Első babánknál nem figyeltem erre, mert én is azt olvastam, hogy 12-14 kg hízás teljesen megengedett, csak azt felejtettem el, hogy akkor sem tartoztam a súlyfelesleg nélküli nők közé. Meg is lett az eredmény, akárhogy igyekeztem 69kg alá nem ment a mérleg nyelve.
    Első terhességem alatt is jól éreztem magam, de a második alatt teljesen felszabadult voltam, még az utolsó hónapban is simán lesétáltam az 1-1,5 órás sétánkat és azóta is érzem, hogy minden sokkal könnyebb.
    Most 60kg-ról indultam, s tudom, most már csak 1 kg-ot hízni kóros lenne, de nem szeretnék újra a 70-esek táborába kerülni.

    Szóval, hízni lehet, és kell is, de mindenkinek oda kell figyelnie magára, mert nem biztos, hogy egy egyébként is 10-15kg súlyfelesleggel rendelkező nőnek fel kell szednie még 12-t, mert ezt írják a szakkönyvek.

    Üdvözlettel:
    Nagy Jánosné (Kati)

  • Király Andrea

    2011-03-23 15:35:40

    Nos, Kedves “hozzámszóló” :-))…azt hiszem, úgy rendesen félreértetted, amit írtam.

    Sebaj.

    További szép napot kívánok Neked, s minden idelátogatónak!

  • Nóra

    2011-03-23 15:31:04

    Szia Ági!

    Én mindkét fiammal 20 kg-ot híztam 🙁 persze ez nem túlzottan érdekelt a gyerekek 4,5 kg-osak voltak és egészségesek a melleim méreteket nőttek és annyi tejem volt, hogy csuda:)
    Zavarni akkor kezdett, amikor visszamentem dolgozni a nádszálderekú kolláganők közé!
    Szörnyen nehezen grammonként küzdöttem a két gyerek között és a második után a kilókkal több-kevesebb sikerrel.
    Most lassan 20 hetes terhes vagyok a 3. babánkkal, majdnem 10 kilót fogytam, persze 95 kilóból volt mit leadni, de már így is kezdtem aggódni.De már két hete úgy látszik tartom a súlyom és láthatóan folyamatosan változik az alakom. A combomról és a fenekemről eltűntek a hurkák és az úszógumim helyett formás “kismamapocak” alakul. A “fogyás” ellenére a nadrágjaimba már most nem férek bele 😉
    Köszönjük, hogy vagy nekünk. Jó egészséget nektek.
    Üdv.: Nóra

  • Széplaki Andi

    2011-03-23 15:20:51

    Király Andrea,

    Igen, joga van olyan életmódot választani amilyent akar, de azt tegye otthon a zárt ajtók mögött és ne a médiát felhasználva tönkretenni más kismamákat!!! Azzal,hogy már a terhességben is csak a test külalakja számít,nem pedig maga az állapot. Ma már nincs úgy, mint 20-30 éve,hogy kettőhelyetteszek, legalábbis ritkán látok túlsúlyos kismamát. Az a szerencsétlen gyerek még ki sem bújt és már ott volt a média minden hol. Még a szülőszobában is. Hát már semmi sem szent?
    Az a két ember a gyerekeiből ugyanolyan terméket csinál, mint az ételeikből!!!!!
    Alkati kérdés a hízás. Maradjuk ennyiben. Példát lehetne venni a Béres házaspárról, jobban mint erről a két álszent tudorról!!!! Náluk a gyermek nem termék!

  • Bihari Katalin

    2011-03-23 15:00:32

    Kedves Ági!

    Nagyon jól nézel ki. Nincs is szebb a boldog várandós nőnél!
    Valószínűleg mindenkinek más-más véleménye és tapasztalata van arról, hogy mennyit hízhat a terhesség alatt a kismama.
    Az első két terhességemnél nagyon vigyáztam a súlyomra, mert a nőgyógyászom (áldott emlékű Hirschler Imre)azt mondta, hogy egy nő több gyerek után is maradjon csinos. Ebben teljesen igaza volt.
    A harmadik tehességet boldog gyönyörűségként éltem meg és be kell vallanom, hogy a súlyomra egyáltalán nem vigyáztam. Sőt eléggé el nem itélhető módon még vörösbort is ittam, amit sem előtte, sem utána nem tettem meg.
    Egészséges kislányt szűltem és hamarosan ismét belefértem a farmeromba.
    Igaza van Líviának, hogy a “szupermami” ideálok csak torz énképet alakítanak ki a fiatal és tegyük hozzá az idősebb nőkben is.
    A lényeg, hogy babánk egészséges legyen és mi érezzük jól magunkat a bőrünkben.

  • Biro-Nink Beata

    2011-03-23 14:45:32

    Kedves Ági!
    Nagyon-nagyon örülök, hogy ilyen nyíltan beszélsz erről a kérdésről, valamint hogy tiszta vizet öntesz a pohárba. Engem is felháborít a fitnesz-mamának “kinevezett”, önelfogadás mellett papoló, ám mégiscsak műmellű asszonyka és férje média-karrierje, és igenis hamis testkép-üzenete. Tény, hogy nagyon sokat tettek azért, hogy az emberek mozogjanak, és odafigyeljenek a táplálkozásra. De szerintem az Általuk sugárzott tökéletesség-hajszolás és megszállottség az égvilágon semmi jóra nem vezet, főleg nem terhesség idején. Már csak azért sem, mert nem vagyunk egyformák, és van, aki torna nélkül is “bombanő”, és van olyan is, aki ha belehal, sem lesz cellulitsz-mentes a bőre (például). Valószínűleg Fitness-ék még nem tudják, hogy a belső értékek számítanak….
    Mivel mi külföldön élünk, így ott járok Pilates-re egy volt baletttáncos fiúhoz, aki sérülései miatt és balettáncos karrierje végének közeledtével egyre több időt és energiát fektetett önmaga továbbképzésébe, így többek között kiváló Pilates-edző vált belőle. Amikor az egyik csoporttársunkról kiderült, hogy babát vár, azt mondta neki: most a 4. hónap végéig az a legfontosabb feladatod, hogy lelkileg töltődj, hogy csupa örömöt szívj magadba, és élvezd (!) a tested és lelked átváltozását.
    Azt hiszem, ebben a mondatban minden benne van, amire egy kismamának szüksége van. Azt kívánom minden mostani és leendő kismamának, hogy így fogja fel a terhességet, és ne a hiúság meg a mérleg oldaláról közelítsen. Persze nem kell ész nélkül tömni mindenféle buta étkeket, de a terhességet az én olvasatomban élvezni kell. Aki nem tudja elfogadni, sőt, küzd az ellen, hogy – természetesen – változik a testképe, az sem önmagát, sem a terhességet, sem az anyaságot, sem az egészet kiváltó okot, azaz magát pocaklakót nem tudja elfogadni, ami gondokhoz vezethet.
    Én tehát messzemenőkig egyetértek Veled, köszönöm ezt a cikket (is), és azt kívánom, hogy mindenki, akit a jósorsa megáld azzal az adománnyal, hogy kihordhat és életet adhat egy babának, az elsősorban (okosan) élvezze a test átváltozását, és örüljön ennek az adománynak.
    Bea

  • M.Judit

    2011-03-23 14:32:58

    Ez a cikk engem is nagyon felháborított, na meg ez az egész “mennyit hízhat egy kismama” őrület.
    Én világ életemben sportos, vékony alkat voltam, 172cm-es magasságomhoz 58kg volt az átlagos súlyom. Az első terhességemnél 25kg-ot híztam(így a 172cm-hez 83kg voltam, nem éreztem vészesnek ezt az arányt), ami egy cseppet sem zavart…a védőnőt, és az orvosomat annál inkább. Állandóan piszkáltak, hogy ez nem jó, meg hogy utána nem fogok tudni lefogyni, szerencsére egyik fülemen be, másikon ki ment ez a fajta felesleges stresszelés. Nem zabáltam ész nélkül, de nem is koplaltam, azt gondoltam a szervezetem tudja, hogy mennyit és mit kell ennem. Örülök, hogy volt önbizalmam, és nem foglalkoztam senkinek a véleményével. Nagy babám született, nagy méhlepénnyel, sok vizet, vért vesztettem, a kórházból hazatérve már csak 8kg túlsúly volt rajtam! Számomra a kisfiam születése utáni időszak nem a testmozgásról szólt, egyszerűen nem kívántam a sportot, annak ellenére, hogy előtte el sem tudtam képzelni az életemet mozgás nélkül. De megint elfogadtam azt, hogy a szervezetem jelez…neki így jó, tartsam tiszteletbe. Viszont szoptattam buzgón, és fél év múlva újra 58kg voltam, egy cseppnyi erőfeszítés nélkül. Sőt, mivel sokáig szoptattam, a kisfiam egy éves szülinapjára már 56kg-ra fogytam, a tejtermelés fenntartása több energiámat emésztett fel, mint bármilyen sportág:).
    Összességében örülök neki, hogy nem hagytam magam stresszelni sem a hízás, sem az irracionális környezeti elvárások miatt. Most ismét babát várok:) és ahogy nézem a régi kiskönyvemet, teljesen ugyanolyan ütemben hízok:). Nem bánom, büszkén és örömmel viselem a többletet.
    Azt gondolom ha az ember lelke rendben van, akkor a külsője is harmóniában lesz vele előbb-utóbb. A terhesség egy átmeneti időszak, ott a baba egészsége a cél, nem a bombanő kinézet…Sajnálom, ha valaki így akar igazolást kapni a külvilágtól:(
    És egyébként az sem mindegy, hogy egy 150cm-es nő hízik 13kg-ot a terhesség alatt, vagy egy 175cm-es 20kg-ot, vagy hogy egy 50kg-os nő hízik 70kg-ra, vagy egy 80kg-os 100kg-ra, abszolút viszonyítás kérdése az egész! Ami az egyik alkaton normális hízási kategória, lehet hogy egy másik alkaton extrán sok. Én személy szerint betiltanám a “kismama normális hízási üteme” című grafikont:)

  • Odília

    2011-03-23 13:08:45

    “Akkor most nézzük, hogy mennyi az az élettani minimum, amit egyszerűen MUSZÁJ HÍZNOD, különben a babád nem fog tudni normálisan fejlődni …

    Persze, kicsit sem akarom azt mondani, hogyha az ember kismama, akkor felmentést adhat magának és elkezdhet kettő helyett enni! Viszont enni – és a józan ész határain belül – hízni kell!”

    Na ez az a rész, ami szerintem félreérthető a cikkben. hiszen én nem híztam, a lányaim mégis normálisan fejlődtek. Amúgy szerintem ez nálunk genetika, mert nővérem 56 kilóval lett terhes és csak 4 kilót gyarapodva ment szülni, mégi 4 kilós gyermek lett belőle.

  • Ági

    2011-03-23 12:54:53

    Igaz volt rajtam súlyfelesleg az elején, tehát volt miből fogynom terhesen :-D
    89 kilóval 172 centivel lettem az első babámnál terhes. 89,2 kilóval mentem szülni. 41. hétre 4350 grammal született természetes úton.
    A másodiknál 85 kilóval lettem terhes és 84 kilóval mentem szülni. A második lányom 4750 grammal született szintén természetes úton.
    Mindketten csak anyatejesek voltak 6 hónapig.
    Szerintem nagyon sok általánosítás van a cikkben. Nekem és lányaimnak semmi káruk nem származott abból, hogy fogytam. Nem koplaltam a terhesség alatt, egyszerűen így alakult.

    Itt egy nagyon érdekes dolgot említesz, Odília, köszönet érte :)!

    Valóban előfordul, hogy aki kicsit “husisabban” vág bele a terhességbe, az jóval kevesebbet, vagy esetleg nem is hízik (sőt, a cikk alapján, ugye, fogy :)). Az ismeretségi körömben én is tapasztaltam ilyet. Ezzel így nincs is semmi gond, hisz a babának így is van miből növekednie …

    Ám ha valaki nulla felesleggel, “csont-és-bőrként” indul neki a 9 hónapnak és úgy nem hízik mellé, az kicsit sem jó …

  • Ági

    2011-03-23 12:45:36

    Kedves Lányok,

    Úgy látom, “darázsfészekbe” nyúltam, de örülök neki :)! Ez azt jelenti, hogy a téma sokatokat foglalkoztat, esetleg érint (vagy érintett)…

    Kedves Andi,

    Nem állt szándékomban senkit “kigúnyolni” – elnézést, ha bárhol bármi is így jött volna le. Én a jelenséggel nem értek egyet és azzal, hogy “normálisnak és egészségesnek” akarják elhitetni országos médiumokon keresztül azt, ami nem az! Sőt, ami negatív élettani folyamatokat indíthat el egy kismama testében … (nem tudom, esetleg voltál-e már várandós, mert a megtapasztalás nagyon sokat segít e kérdés “eldöntésében”, ami igaziból nem is “döntés” kérdése …)

    Nagyon egyetértek Erikával, hogy sok-sok kismama amúgy is “testkép-zavarral” küzd és elégedetlen a testével – hátha ezt még kívülről mesterségesen gerjesztik!

    És igen, mindenki azt tesz a testével, amit akar. Ám egy pillanatra álljunk csak meg: itt nem csak az anyáról van szó, hanem a benne növekvő kis életről is, akinek egész eljövendő életét meghatározza majd, hogy milyen körülmények között töltötte el azt a 9 hónapot az anyaméhben és az is, hogy hogyan jött a világra (pl. természetes, hüvelyi úton, császárral, programozott császárral stb.) Amikor egy kismama ezekről dönt, tudnia kell, hogy itt kettőjükről van szó!

    Köszönöm a sok bátorító történetet!

  • Odília

    2011-03-23 12:33:48

    Kedves Ági

    Én nem voltam fittmama, de szerintem nem minden terhesség jár súlygyarapodással. Nálam legalábbis nem jártak azzal.
    Igaz volt rajtam súlyfelesleg az elején, tehát volt miből fogynom terhesen 😀
    89 kilóval 172 centivel lettem az első babámnál terhes. 89,2 kilóval mentem szülni. 41. hétre 4350 grammal született természetes úton.
    A másodiknál 85 kilóval lettem terhes és 84 kilóval mentem szülni. A második lányom 4750 grammal született szintén természetes úton.
    Mindketten csak anyatejesek voltak 6 hónapig.
    Szerintem nagyon sok általánosítás van a cikkben. Nekem és lányaimnak semmi káruk nem származott abból, hogy fogytam. Nem koplaltam a terhesség alatt, egyszerűen így alakult.

  • Judit

    2011-03-23 12:32:16

    Kedves Ági! Most írok ekőször neked, és most szólok hozzá először egy vitához vagy témához.
    Örülök, hogy van ki kimondja, hogy megállj-t kell parancsolni a búlvárból folyó, ártalmas sztár-hülyeségeknek! 56 éves múltam, 4 éve kezdtem el a mozgást, így bár későn, de megtapasztaltam, hogy mi az egészséges, és mi az ami már ártalmas a szervezetre.Két szülés és több kiló gyarapodás után ki merem jelenteni, hogy egyenesen felháborító az a nyilatkozat, amit én is láttam-hallottam egy olyan személy szájából, aki állítólag profi és ebből él!
    Én nemcsak azon döbbentem meg, hogy 3. gyerekként olyan pici súllyal született, hanem azon is, hogy császárral szült. Miért is? Ez talán az egészséges, természetes ? Meg hogy néhány nap után elkezdi az edzést?S mikor és mit szopik a gyerek? Még egy fárasztóbb házimunka után is kevesebb lett a tejem estére, anno 35 évvel ezelőtt. Miért néznek hülyének?
    Na ez az amiért továbbra sem hiszek ezeknek….
    Kedves Ági! Pilates-rajongó vagyok, s ebbéli elkötelezettségem csak erősödött, mert látom, hogy Te valóban azt akarod, ami jó nekünk. Köszönöm!

  • Pekár Erika

    2011-03-23 12:27:55

    Szia Ági!

    A számból vetted ki a szavakat,én is felháborítónak tartom ilyen módon félre vezetni a testükkel egyébként is gyakran elégedetlenkedő kismamákat.Láttam eme fantasztikus teljesítményről cikket,sőt tv műsort is.Nekem 18 kg-ot sikerült begyűjtenem a terhesség alatt,és nem bántam meg a gyerkőcöm makk egészséges volt csecsemőként is és most is.Megettem,amit megkívántam /én a csokit is/.:)Edző voltam akkor is,most is,tudom,hogy a test ilyen fokú kizsákmányolása akár negatív folyamatokat is elindíthat a baba egészségében is.Sokat aerobikoztam a terhesség előtt,alatt is,de bizony a negyedik,ötödik hónaptól már nem esett jól az effajta mozgás,inkább csak sétálni szerettem.Igaz nem vagyok “sztár edző”.:)

  • Koroknai Ildi

    2011-03-23 12:14:16

    Kedves Ági!
    Pont egy éve én is részt vettem az egyik programodon – és most meglepve olvasom a hírleveledben, hogy nemsokára gyarapszik a családotok. Gratulálok a picikéhez! 🙂
    A cikkhez: végre-végre, hogy ezt is leírja valaki! Nem leheteleget ismételni… Abszolút egyetértek veled, én is csak forgattam a szemeim, amikor újra azt olvastam, hogy Réka milyen csúcsszuperül “hízott” a terhessége(i) alatt. Elképesztő, hogy egyesek pont a hibáikra büszkék.
    Jómagam dietetikusnak tanulok és egyébként is lelkesen foglalkozom a terhesség-szülés-szoptatás témakörével, úgyhogy mindenképp üdvözlöm, hogy felhívtad erre a figyelmünket. 🙂
    (És én is 15 kg-t híztam a lányommal, amiből 10 rögtön le is ugrott a szülés után, a “maradék 5-ből” meg már 3. éve szoptatok. 😉

  • Király Andrea

    2011-03-23 11:36:26

    Kedves Ági!

    Az Általad írt tájékoztatás, mely szerint mennyit “lehet”, vagy “kell” hízni, nagyon tanulságos ismeretterjesztés. Köszönet érte!

    Ám azt gondolom, ezen ismereteket meg lehetett volna adni úgy, hogy az Általad kigúnyolt személyről nem, vagy nem ilyetén módon teszel említést.

    Minden ember maga dönti el, hogy milyen életmódot választ – akár a terhessége idejére is.

    Attól még, hogy a Te “választásod” merőben eltér “a fitnesz guru fitnesz feleségéétől”, nem vagy sem jobb, sem több, mint Ő.

    …és egyáltalán nem hinném, hogy jogod lenne a blogod arra (is) használni, hogy a Neked nem tetsző “párost” kifigurázd.

    Megjegyezném továbbá, hogy a hozzászólás háziszabályánál azt olvasom: “a témát támadd, ne az embert”

    Nos, az én hozzászólásom a cikkedhez épp ebből az apropóból készült…a témát támadd…

    Ettől eltekintve rendszeresen olvaslak, mert ezidáig élvezetes írásaid voltak, és remélem a jövőben is olyan tartalommal írsz majd.

    Végezetül: tiszta szívből kívánok Neked és születendő Kisbabádnak egészséget, örömet és sok-sok boldogságot!

    Üdv:

    Andi

  • Tóthné Patkó Zsuzsanna

    2011-03-23 11:18:04

    Kedves Ági!
    Én ikreket vártam és így híztam 11 kg-ot. Ebből 5,3 kg volt a két picúrka. Úgy néztem ki a szülés után, mint önmagam árnyéka és nem volt rajtam a 11 kg amit felszedtem. Leszívkat rólam minden fölösleget, pedig nem diétáztam, megettem mindent amit megkívántam. Nem éreztem magam “nagydarabnak”, csak utólag a képeken láttam, hogy mekkora voltam. De büszkén viseltem a pocakomat, mert csodálatos dolog kismamának lenni.
    Csak természetesen, nem dőljetek be semmi divatnak.

  • Széplaki Andi

    2011-03-23 11:17:29

    Andi,

    Nem hát, inkább feküdj hanyatt és olvasgass vagy tégy meg mindent amire pár hónap múlva már úgy sem lesz időd!!!! 12 kg teljesen normális. 20 kg felett az már nem jó, de abból is vissza lehet jönni!

  • Széplaki Andi

    2011-03-23 11:14:08

    Szia Ági!!!

    Végre valaki kimondta,hogy amit ez a család csinál az nem normális. 27 éves kismama vagyok, immár másodszorra. Mindkét terhességem esetében 54 kg- ról indultam és 12 kg szedtem össze az elsőnél, amiből a baba 3,90 kg volt és 56 kg-val jöttem haza a kórházból. Most a 27-ik héten járok és 60 kg-nál tartok. Ami nem sok a 168cm magasságomhoz, így is csak a nagy hasam van.
    De egyszerűen fel nem foghatom,hogy tarthatja valaki normálisnak azt,hogy 3 gyerekből egy sem éri el 3 kg-ot. Mozgok én is, de nem 2x 90 percet hetente és eszem annyi hashajtó hatású készítményt. Ráadásul most már azt is megosztották velünk,hogy ezért nem hasfájós a baba. Nos az orvosok hiába próbálták megfejteni,hogy mi okozza, ők egyből rájöttek.
    Én a magam részéről vettem egy elliptikus trénert és van 2 pilates dvd-ém is. Szóval várom a babámat és eszem, ami jól esik. És bátran fogom majd dögönyözni a babámat, mert nem kell attól félnem,hogy összeroppantom!!!!!
    További sok sikert neked Ági!

    Üdv: Andi

  • Kriszti

    2011-03-23 10:43:31

    Kedves Ági!

    Gratulálok a kis Pocaklakóhoz!! Nagyon örülök annak, amit írtál! Én 150 cm “magas” vagyok, így elég nagy pocakom volt mindkét babámnál, kisfiam 3400 , kislányom 3050 gr-mal született. “kedves” szomszédok, emberek az üzeltben mind megkérdezték, jéééé, mindennapos vagy (mindezt félidőben)? A végén már legyintettem csak, mit magyarázzak, hogy én is átlagos gyarapodást értem csak el kg-ban, de nem nőhet a baba a fejemre vagy a hátamra, a pocakomban gyarapszik és ilyen méretekkel biza jobban látszik. Most viszont a második terhesség után nehezebben mennek le a kilók (pajszmirigy alulműködésem is van már régóta és ez ugye nem könnyíti meg), de megvettem a 13 perces dvd-t és imádom!! Még csak most kezdtem, de olyan jó, hogy ilyen mosolygós, kedves vagy, öröm “Veled/Veletek” tornázni!!! Egyelőre erre van időm két gyerkőc mellett, de már ez is nagyon jól megmozgat. Köszönöm és boldog babavárást kívánok!!!

  • Anna

    2011-03-23 10:41:53

    en 12 kg.hiztam a terhessegem alatt es amikor megcsaszaroltak es sikerult labra allnom es kimentem az ujszulott osztalyon a folyosora mindenki azt kerdezte felhangosan a hatam mogott, hogy ez mit keres itt, ennyire laposan nem lehet kismama. csak meg annyit, hogy a magassagom168 cm. a sulyom terhesseg elott 56kg. volt es a fiam most 7 eves es en meg mindig 57-58 kg. vagyok, sajna a mozgas nalam csak a fiammal valo biciklizesen es szaladgalason kivul nulla, de ugy latszik ez is eleg; ja es a korom 41 ev, tehat mar nem vagyok kifejezetten fiatal…… szerintem a leendo anyak a gyerek egeszsegere es fejlodesere kellene gondoljanak es nem a kifutokon lathato modelekkel kellene azonosuljanak….

  • Lenhardt Ibolya

    2011-03-23 10:40:41

    Nagyon igazad van kedves Ági! Nem szabad felülni az olyan fitnesz-guruknak, akik különféle extrákkal szédítik a naiv olvasót. A 10 kg körüli gyarapodás teljesen normális – annak idején én is ennyit híztam – a fiam 3,6-al született, és pár hét alatt visszatért eredeti súlyom/formám.
    Elég szomorú, hogy a bulvár-lapok leírnak egyértelműen egészségrontó nyilatkozatokat, nem törődnek vele, hogy sok ember azt hiszi, ami le van írva, az igaz is…
    Jó egészséget kívánok Neked és a Tieidnek, szeretettel üdvözlöm a Pocaklakót, akit hamarosan megölelhetsz!

  • Andi

    2011-03-23 10:17:21

    Szia Ági!
    Jaj de jó, hogy írtál erről, mert én már teljesen elkeseredtem. A csapból is ez folyik, hogy egy nő a terhessége alatt is legyen olyan fitt, mint előtte, és példának a Rékát említik. Első babámat várom, most járok a 4. hónap végén, és sajna már 6 kilót híztam. Terhesség előtt nagy spinning-őrült voltam, de az első 12 hetet szite végig kellett feküdnöm, azóta meg valahogy nem esik jól a mozgás. Nem tehetek róla, mert valójában imádok sportolni, de most nem és nem megy. Lassan ráveszem magam és valami lazább kismama tornát, vagy jógát azért beiktatok.
    Szóval köszi, hogy írtál erről, számomra hiteles, és egyben megnyugtató a véleményed, hogy nem akkora tragédia, ha valaki 10-12 kilót mer hízni a terhessége alatt.

  • Langmár Zsuzsanna

    2011-03-23 10:11:44

    Én is 10 kilót híztam mindkét terhességem alatt, és én is 3,6 kilós gyerekeket bírtam szülni. A szoptatás után hamar visszaállt a rend.

    A média hajlamos a túlkapásokra 🙂
    Aki nem teljesen szőke, az úgyis tudja, hogy mi van a háttérben. Főleg, ha ilyen józan paraszti ésszel egy szakember megmutatja a matek lényegét.

    Jól nézel ki Ági, és jó lett a cikk is.
    Gratula

  • Monoki Margit

    2011-03-23 10:08:18

    Aranyos Ági!
    Nagyon örülök, hogy picibabát vársz és annak is, hogy most is megvan a józan eszed 🙂
    Sokan már nem tudják, hogy mi a normális és mi nem az. Ráadásul még közhírré is teszik hülyeségüket. Bár fitneszéknél talán másféle nap süt és másféle szelek fujdogálnak a kolbászkerítés rései között. Ki tudja?
    Számolgatásod helyességének alátámasztásául gondoltam, hogy hozzászólok, sőt még rá is teszek egy lapáttal.
    Én 9 kg-ot gyarapodtam szülésig. Sajnos a kórházban töltött 5 nap alatt egy falat sem bírt lemenni a torkomon, minusz 12 kg-al jöttem ki onnan. Úgyhogy a kórháziszonyosok minusz 3 kg-ját is nem ártott volna magamra szedni, mert akkor nem lettem volna olyan határtalanul gyenge jó ideig és hamarabb regenerálódhattam volna a szülés után. A szoptatás kezdeti nehézségeiről nem is beszélve. Tehát, az sem baj, ha több az a kiló. A család boldogsága nem a plusz kilókon múlik 🙂

  • dr.Kazsimérszki Lívia

    2011-03-22 19:09:51

    Szia Ági!

    Nagyon örülök ennek a cikknek, mert sok kismamának a környezetemben ahogy nekem is annak idején, a terhesség alatti vagy a szülés utáni elhízás a rémálma.
    Én 35 éves vagyok 3 gyerkőcöm van: a kisfiammal 9 kg-ot híztam, a lányaimmal pedig 12,5 kg-ot. Mindhármukat 1 éves korukig szoptattam és nagyon élveztem a terhességeket. Ettem mindent amit megkívántam de mértékkel és mert mindig rendszeresen sportoltam, a várandósság ideje alatt is tornáztam és úsztam.
    Az ilyen és hasonló jellegű “szupermami”-s ideálok, amiről írtál nagyon károsak a fiatal lányokra és kismamákra, mert torz énképhez és belső feszültséghez vezetnek. A várandósság nem a bombanőről szól, a szó klasszikus értelmében, hanem egy csodálatos 9 hónap amelynek során testileg és lelkileg is befelé figyelünk a bennünk fejlődő új életre…és ez fantasztikus dolog.