Kiemelt ajánlat
Kiemelt infó

Neked is összementek a nadrágjaid tavasz óta? Akkor próbáld ki ezeket a 15 napos edzésterveket, amelyek segítségével formálhatod a hasad és a popsid! Így nyugodtabb szívvel nézhetsz a Karácsony elébe is ;) ...

1lab_nyujtas_600

 

Érdekel az edzésterv »

Az edző válaszol

Írj nekem bátran, ha bármi kérdésed van, a válasz hamarosan ott landol a levelesládádban! A leveled – és az én válaszom – NEM kerül fel automatikusan a rovatba, csakis akkor, ha hozzájárulsz!

"Sohasem maguk a körülmények szabják meg kedélyállapotunkat, hanem mindig a körülményekhez való hozzáállásunk."

Thorwald Dethlefsen

Pilates “mumusok” 1.: a Hattyú :)!



A Pilates “mumusok” egy új sorozat. Méghozzá egy olyan, amelyben azokkal a Pilates gyakorlatokkal foglalkozunk, amelyek sokatok számára – köztük talán Számodra is – kihívást jelentenek és/vagy amelyeket – tapasztalataim alapján – a legtöbb ember félreért, s ebből fakadóan nem is feltétlenül helyesen kivitelez. A sort nyissuk a Hattyúval, amit “azért nem csinálok, mert fáj tőle a derekam” … Nos, akkor légy biztos benne, hogy nem jól csinálod ;)! Mert hogyan is kell helyesen …?

A Hattyú csodás gyakorlat! Ha jól csinálod 😉 … Az első hason fekvésben végzett gyakorlat – az előkészítő “Repülő” gyakorlatot nem számítva – a matrac sorozatban, amely a hátizmokat dolgoztatja és ahol a törzsed hátrahajlítását – szaknyelven extensioját – valósítod meg.

Sok ember fejében teljesen téves elképzelés él a törzs hátrahajlításáról! Van, aki azt hiszi / neki azt mondták, hogy nem szabad, mert “tönkreteszi” a derekát (ami akkor igaz is, ha nem jó helyről végzi a gyakorlatot). Más nem gondolkodik rajta, egész egyszerűen csak nem hajol hátra, mert minek …?! Pedig a gerinced MINDEN lehetséges irányban mozgatnod kell, mert a “use it or lose it” (használd vagy elveszíted!) elve alapján, amilyen irányban nem mozgatod, egy idő után arra már nem is fogod tudni!

 

2015_torna_w-(15) 

Hogyan végezd helyesen a Hattyút?

A Hattyú a felső háti szakaszról és a mellkasodról szól! A lényege, hogy a mellkasod a medenceövtől jól eltávolítva, ezáltal a mellkas súlyát az ágyéki szakaszról levéve, “kihúzva” onnan – a derekad pedig a hasizmaiddal alulról megtámasztva – hátrahajlítást hozz létre a gerinced legmerevebb szakaszán, a háti szakaszon. (miért ez a legmerevebb? Mert a háti szakasz minden csigolyájához csatlakozik 1 pár borda, ily módon a bordakosár csatlakozás limitálja a csigolyák mozgástartományát.) S míg a tested elülső felének izmai – egyenes hasizmok, csípőhajlító izmok – nyúlnak, a hátsó “fertály” 🙂 izmai – pl. gerincmerevítő izmok, 2 lapocka közti rombuszok, farizmok – megfeszülnek és a gravitáció ellenében a talajtól elemelve tartják a törzset. S ettől a melótól persze nagymértékben meg is erősödnek.

Kritikus pontok a csinos – és fájdalommentes 😉 – Hattyúhoz!

 

A Hattyút minden “szeren” végezzük a Pilatesben 😉 …

A Hattyú az egyik olyan gyakorlatunk, amely bármely Pilates eszközön, apparátuson végezhető, hol könnyebben, hol nehezebben. Van ez így egy pár gyakorlattal :)! A térbeli alakzat ugyanaz, csak a tested gravitációval való viszonya változik, s ezért kicsit más izomrostokat terhelsz. Ráadásul általános dolog, hogy valaki az egyik helyen jobban ráérez, mit is kell csinálni … s ezt az érzetet viszi magával az összes többi Hattyújába.

 

Reformer_Swan_Mchael_and_Ton  

Hattyú a Reformeren 🙂 … 2016 – Miami, Pilates Empowerment Summit, Ton Voogt és Michael Fritzke segít, hogy hatékony legyen a hattyúm 🙂 … Nézd csak, hogyan ösztönöz Ton, hogy még jobban emeljem ki a bordakosaram a medencémből és hozzam fölé, hogy ne “lógjon” a szalagokon! Az utasítás ez volt: szeméremcsont az orrodhoz fel, szegycsont a plafonra! Így tuti, hogy a háti szakasz hajlik csak hátra 😉 … És így a Hattyú nagyon finom ;)! És semmi nem fáj!!!

 

 

 

KC1B4132

 Hattyú a létrás hordón – ugyanaz pepitában 🙂 … a cél szintén ugyanaz!

 

KC1B4112

 

Hattyú a széken. A hasam figyeld! Nem “lóg”, támaszt. Támasztja a derekam, a mellkasom pedig előrefelé húzom, ki a 2 karom között.

 

Úgyhogy, el ne hidd, ha Neked még 1x azt mondja valaki, hogy hátra nem kell hajlítani a törzsed! Dehogynem kell! Nagyon is … Csak nem mindegy, hogy honnan ;)! De Te már ezt is tudod … Jó gyakorlást!



Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

CAPTCHA Kép
*

2 db hozzászólás

  • Kovácsné Csöntör Katalin

    2016-09-02 13:45:18

    Kedves Ági!
    Nagyon köszönöm, hogy elindítottad a Pilates “mumusok” sorozatod. Nagyon sokat segít a magyarázat a gyakorlatok végzésében. Néhány DVD-éddel már rendelkezem, amikről önállóan végzem a gyakorlatokat. Néha azonban én is azt tapasztaltam, hogy nem mindig végzem helyesen a gyakorlatokat.
    Még egyszer köszönöm a lehetőséget.

    Üdvözlettel
    Kati

    • Ági

      2016-09-02 14:30:09

      Kedves Kati,

      Nagyon örülök, hogy hasznosnak találod a leírtakat :)!

      S ha bármely gyakorlattal meggyűlne a bajod, írd meg nyugodtan, “Őt” is felvesszük a megszelídítésre váró “mumusok” közé ;)…
      További rendszeres, kitartó gyakorlást Neked!

      Szeretettel: Ági