Kiemelt ajánlat
Kiemelt infó

Neked is összementek a nadrágjaid tavasz óta? Akkor próbáld ki ezeket a 15 napos edzésterveket, amelyek segítségével formálhatod a hasad és a popsid! Így nyugodtabb szívvel nézhetsz a Karácsony elébe is ;) ...

1lab_nyujtas_600

 

Érdekel az edzésterv »

Az edző válaszol

Írj nekem bátran, ha bármi kérdésed van, a válasz hamarosan ott landol a levelesládádban! A leveled – és az én válaszom – NEM kerül fel automatikusan a rovatba, csakis akkor, ha hozzájárulsz!

"Sokan azért nem ismerik fel a kedvező lehetőségeket, mert kezeslábasban jár és kemény munkának néz ki"

Thomas A. Edison

Pilates “mumusok” 2.: a Próbatétel …



A Pilatesben az a jó, hogy mindenkinek rátapint a “leggyengébb láncszemére” 🙂! Joe bácsi gyakran mondogatta: amelyik gyakorlatot a legjobban utálod, arra van a legnagyobb szükséged. Mert az tanítja meg a tested valami olyanra, amit az még nem tud, de nagy szüksége lenne rá.

Sok-sok vendég egyik legnagyobb mumusa: a Próbatétel (avagy Teaser :)) Te hogy állsz vele?

Mi a jól kivitelezett – avagy az egyáltalán kivitelezett  – Próbatétel kulcsa?

KC1B3964

 

1. A gyakorlat indítása: a fej elemelése indítja a gyakorlatot. Ezzel aktiválod a hasizmaid, így lesz mi megemelje a nehéz páros lábad.

2. Amikor a tekinteted a lábujjaidra esik, hagyod, hogy a lábad elkezdjen elemelkedni a talajról, s közben tovább emelkedsz a mellkasoddal is.

3. Két kritikus pontja a gyakorlatnak:

– maradj “magad mögött ülve”, vagyis súlypontoddal a farkcsontod mögött (ha túl magasra jössz fel a törzseddel és a súlypontod az ülőgumókra, netán azok elé kerül, a lábad súlya elhúzza előre a gyakorlatot)
– a lábaid NE emeld 45 fokos szögnél magasabbra! Minél magasabban van a lábad, annál inkább a csípőhajlítók dolgoznak és annál kevésbé a mély hasizmaid. Vagyis alacsonyabban tartott lábak = több mély hasizom munka, több Erőközpont (ezt szeretnénk :))

A Próbatétel az egyik olyan gyakorlat, amely nem csak a matracon, minden Pilates gépen kivitelezhető: a Cadillac-en (ott viszonylag barátságos :)), a Reformeren (ott nem annyira) lásd a képen, a gerinckorrektoron és a széken is (ott egy “kicsit” kemény).

 

KC1B4115

 

Tehát, még 1x, a lényeg a mozdulatok helyes időbeni sorrendje:
fej föl, láb föl, ülj föl! Ez a Próbatétel 😉!

Jó gyakorlást!

S ha megírod, Neked melyik Pilates gyakorlat a mumusod, leelemezzük és megoldjuk a gordiuszi csomót 😉!



Minden vélemény számít!

Az email címet nem tesszük közzé.

CAPTCHA Kép
*

0 db hozzászólás